dinsdag 27 mei 2014

Winactie; jouw meest grappige, gênante, irritante of heerlijke verhaal over zwangeren: Plaats ze!

Zoals jullie weten ben ik een zwangere die het meest te typeren valt onder de categorie nuchter. De eerste vier maanden waren voor mij een groene wolk (overgeefsel) in plaats van een roze. Ik beken; natuurlijk doen de schopjes van mijn kindjes me wat, het is het mooiste gevoel wat er is. Maar er elke half uur een status van maken op Facebook? Nee, niet aan mij besteed. Over baby's praten? Heerlijk, maar over andere dingen van het leven doe ik dat net zo graag.

Nu heb ik een heel breed scala aan bezoekers op mijn site; van moeders tot bijna-moeders, tot (jonge) vrouwen die meer de interesse hebben in de laatste festival collectie van ASOS dan in de laatste anti-striae olie van Weleda (die overigens verdomde lekker is, maar dat ter zijde). En dat is oké. Ik heb namelijk een winactie die voor beide 'partijen' leuk is! €60 euro, vrij te besteden op Missetam.nl.

Wat moet je er voor doen?
Nee, eerst, wat hoef je er niet voor te doen.

1. Je hoeft niet mijn blog te liken. Niet op bloglovin' (mag hoor, maar alleen als je mijn blog leuk vindt, niet voor een winactie). Niet op Facebook, want die houd ik liever privé. Ook voor Instagram, Pinterest en name it, hoef je dus niets te liken. Vind ik namelijk altijd best irritant.

2. Je hoeft niet je gegevens in te vullen, behalve je emailadres. Iedereen zonder Social Media (skills) kan dus meedoen, alles wat je nodig hebt is een naam (haha) en een emailadres. Moet te doen zijn.

En wat je dan wel moet doen?
Om er een win-win situatie van te maken, dus ik heb er wat aan, Miss Etam heeft er wat aan, en (één van) jullie, is om leuke verhalen te delen. Ik heb er een leuke samenwerking aan overgehouden, en geniet van de verhalen (hopelijk), één van jullie kan zestig euro winnen en Miss Etam heeft er een klant bij. Ik blij, jij blij, iedereen blij. Zoiets dan.

De verhalen; Niet de roze-wolk verhalen, maar de realistische. Ervaringen die je als niet zwangere meemaakt, zoals een overload aan naakte kids, die over twintig jaar hun -toen nog ongeboren- geslacht op het Facebook account van hun moeder in volle glorie zien verschijnen, of omver geworpen te worden door een enorme kinderwagen (duowagen?) in de Primark.
Of moeders die een (ongeboren) kind hebben om (af en toe, want dat mag best) gek van te worden. Gek worden van alle (onbedoelde, maar soms hele gemene) opmerkingen, adviezen en 'tips'. Zo heb ik er al een aantal te 'verduren' gehad: "Had je niet liever een ééneiige gewild?" "Zijn ze door IVF?" "O god, dat zal zwaar worden" en "Een jongen en een meisje? Ben je meteen klaar". Afijn, dat kaliber.
En natuurlijk de moeders van wat oudere kinderen, die waarschijnlijk ook aan bovenstaande voorbeelden genoeg zelf hebben om te bedenken.
Verdere richtlijnen zijn er niet, een quote is voldoende, een kort verhaaltje mag ook. Je bent vrij om te sharen!



Belangrijk: De actie loopt tot vrijdag 6 juni; 20.00. Het leukste, gênantste, irritantste of meest heerlijke, grappige verhaal pik ik er zelf uit, dus volledig subjectief, zonder handige kansmachines whatsoever.

Meedoen? Gewoon een berichtje hieronder achterlaten met jouw leukste verhaal!

Nog één belangrijke mededeling: Alléén voor Nederlandse bloggers, lezers en spammers :-). De code die de winnaar van mij toegestuurd krijgt, is één jaar geldig.

5 opmerkingen:

M. zei

Ik doe niet mee voor mezelf, maar voor mijn liefste moeder! Als klein meisje ging ik vaak gezellig met mijn moeder winkelen. Ook al was ik toen nog niet echt een shop-aholic, wou ik toch in elke winkel naar binnen om te kijken of ze wat leuks voor me hadden. Vaak probeerde ik dan leuke setjes voor mijn moeder te maken, maar ze wou er niets van weten. Zij had namelijk maar één winkel waar ze altijd kon slagen en het liefst haar kleding kost: Miss Etam.

Al jaren trouw aan de Miss Etam en mij, verdient ze wel een cadeautje :)

Lily zei

Vandaag ben ik 12 weken zwanger en ik heb gelukkig nauwelijks last van kwaaltjes :) 2 weken geleden had ik 1 dag last van hoofdpijn en misselijkheid en heb ik de rest van de week aan moeten horen of ik misschien zwanger was! En dat terwijl we nog niemand hadden ingelicht over het nieuws! Ook mijn vriend krijgt nu regelmatig de vraag wanneer hij eens papa wordt. We zijn dan ook erg benieuwd naar de reacties als we dit weekend het goede nieuws gaan delen!
Tot op heden heb ik nog geen positiekleding nodig, maar ik denk dat deze actie van jou en Miss Etam straks goed van pas zal komen :)

mamawatdoejenou_nl zei

Haha,die foto - geweldig :)

Lori zei

Misschien wel eens tijd om deze in een cliché zwarte joggingbroek lopende lichtroze wolk-moeder eens in een nieuw outfitje te steken? Wellicht compenseert dat mijn na-één-jaar-nog-niet-doorslapende-wallen nog een beetje?

Petra zei

Ik doe mee. Deze mama van twee geweldige kids heeft het heel soms even zwaar met haar bijna 2-jarige dochter :-). Zie mijn blogpost: http://happylioness.wordpress.com/2014/05/26/consequent-zijn/